CASO Motorola

La comunicació està en l’origen de la condició humana i és el fonament de la nostra capacitat per a relacionar-nos, transmetre informació complexa i organitzar-nos en societat.

Els avanços en el camp de les tecnologies de la informació i la comunicació han multiplicat aquesta capacitat i han sigut una de les claus de l’últim cicle d’expansió econòmica. Entre totes aquestes noves tecnologies, la telefonia mòbil ha tingut un paper primordial. Amb un volum global de vendes de 1.300 milions de terminals l’any aproximadament, i una taxa d’introducció en la societat superior al 100%, el telèfon mòbil és avui dia part essencial de les nostres vides.

El mercat de la telefonia mòbil evoluciona contínuament. La competència entre fabricants és molt gran. Les principals marques es veuen obligades a traure terminals amb més prestacions i qualitat de servei en uns cicles de vida de producte molt curts, la qual cosa fa que el procés de comprovació previ a la comercialització resulte essencial.

Les proves d’un terminal nou comprenen un conjunt ampli de verificacions que inclouen la realització de gran quantitat de trucades de veu i dades al llarg d’una ruta predefinida, la recollida de les dades procedents del mòbil i de la xarxa, i el processament i la visualització de tota aquesta informació per a avaluar les prestacions del mòbil i proposar accions correctores.

Fruit de l’experiència i coneixement en xarxes de comunicacions mòbils i desenvolupament d’aplicacions, el Grup de Comunicacions Mòbils de l’Institut de Telecomunicacions i Aplicacions Multimèdia (iTEAM) col·labora des de 1998 amb Motorola Espanya per a desenvolupar aplicacions de suport a la prova i millora dels seus terminals mòbils.

En el marc d’aquesta col·laboració, l’iTEAM  ha desenvolupat tres aplicacions de suport de la fase de proves: ADT, Automatic Drive Test (gestió i automatització de la realització de bateries de test) WRG, Web Report Generator (compartició web de resultats de proves diàries de Motorola d’àmbit mundial) i Habite, Mobile Reports (obtenció d’indicadors de performance per a estudiar el comportament del mòbil a partir de les dades recollides en els tests).

Logo empresa Motorola

Instituto de Telecomunicaciones y Aplicaciones Multimedia